Primaria greseste, cetatenii platesc

Saptamana trecuta a avut loc sedinta de Consiliu Local a comunei Ulmi. Printre subiectele propuse pe ordinea de zi s-a aflat si Proiectul privind rectificarea bugetului local al comunei Ulmi. In cadrul acestui proiect, Primarul, in calitate de initiator de proiect, propune alocarea sumei de 30.000,00 lei pentru efectuarea unei expertize la cladirile nou construite Complex comercial si noua cladire a Primariei. De asemenea, Primarul cere si 13.000,00 lei pentru expertiza la baza sportiva Trestieni si la parcul Ulmi.

Si acum sa va explicam de ce: toate aceste lucrari au fost facute fara a fi supervizate de un diriginte de santier, astfel ca receptia cladirilor nu a putut fi facuta, respectiv nu pot fi folosite LEGAL. In aceste conditii, Inspectoratul de Stat in Constructii cere expertize tehnice pentru a se asigura ca lucrarile sunt conforme. Desi exista suspiciuni privind calitatea lucrarilor la aceste obiecte, suntem siguri ca deja au gasit firma sau persoana care sa livreze un raport favorabil.

De asemenea, Primaria a primit amenzi in valoare de 40.000,00 lei pe care le-a achitat din bugetul comunei, fara insa a-i recupera de la persoanele vinovate pentru incalcarea legii!

SI acum sa le luam pe rand:

Complexul comercial

Toti cei care au trecut pe langa acest santier au vazut la vremea respectiva cele 4 bare de fier folosite ca armatura la stalpi, plasa sudata folosita la radier, gresia (de un model absolut ingrozitor) lipita pe fatada data cu decorativa, cat si muncitorii care au executat aceste lucrari.

In primavara acestui an, Curtea de Conturi a verificat documentele aferente acestor „investitii” (am pus ghilimele pentru ca noi le consideram doar ocazii de furat bani publici). In raportul curtii de conturi, se spun clar urmatoarele:

  • Lucrarea a fost inceputa in 2015 si nu apare nici pana acum finalizata
  • Valoarea investitiei asa cum apare in documentele contabile era de 2.690.718 lei, iar materialele si serviciile achizitionate pana la finele anului 2020 ajunsese la 1.360.654 lei. Astfel, s-a procedat nelegal la incredintarea directa a unor lucrari cu acelasi continut tehnico-economic cu valori mai mici, pentru a evita aplicarea procedurilor de atribuire prevazute de lege (pragul pana la care se pot atribui contracte direct este de 450.200.)
  • Nu pot fi identificate in teren si nu pot fi urmarite conform proiectului tehnic si al detaliilor de executie 196 mc de beton si 2400 kg de fier
  • Fierul a fost achizitionat de la firma ISC Imob Invest (cu sediul in Bolintin Deal), unde administrator este Ionescu Iulian. Ne intrebam de ce nu s-a apelat la unul dintre marii producatori de materiale de constructii si s-a preferat un intermediar pentru aceasta achizitie
  • Betonul a fost achizitionat de la firma Port Trans (cu sediul in Dambovita), firma ce apartine miliardarului Oprea Ionut Dorel, personaj controversat, cu relatii la nivel inalt.
  • Materialele si serviciile contractate sunt similare, au avut destinatia realizarii unor obiective de constructii unitare, drept pentru care ar fi trebuit consultata piata in vederea achizitionarii de lucrari in conditii de eficienta economica si sociala. Pe scrut, trebuia sa fie organizata licitatie pentru atribuirea acestor contracte, si nu ocolita legea pentru a castiga „cine trebuie”.
  • Abaterile nu au fost „din greseala” ci INTENTIONATE. Aceleasi probleme au fost decoperite de Curtea de Conturi si in 2018. Si atunci, Primaria a fost sanctionata contraventional = primaria a platit din banii cetatenilor amenzi ca sa acopere furturile comise.

Cladire vestiare – Baza sportiva

Inceputa in 2017 si nefinalizata nici pana astazi:

  • Valoarea investitiei conform documentelor contabile este de 2.633.382,86 lei
  • Valoarea serviciilor si materialelor achizitionate in perioada 2018-2020 2.188.488 lei
  • Astfel, s-a procedat nelegal la incredintarea directa a unor lucrari cu acelasi continut tehnico-economic, cu valori mai mici, pentru a evita aplicarea procedurilor de atribuire.

In acelasi raport al Curtii de Conturi se mai afla inca 8 abateri constatate:

  • Prejudicierea bugetului UAT Ulmica urmare a neefectuarii unei cercetari in vederea identificarii persoanelor cu atributii in domeniul producerii abaterilor sanctionate contracventional prin atragerea raspunderii delictuale a acestora. Din verificarea efectuata privind abaterile constatate in urma controalelor anterioare desfasurate de Camera de Conturi Giurgiu la UATC Ulmi, s-a constatat ca entitatea a fost sanctionata contracventional cu amenzi pentru care a efectuat plati in suma de 40.000,00 lei, nerecuperate de la persoanele cu atributii in domeniul in care s-a constatat nerespectarea prevederilor legale. Acesti bani au fost achitati de catre Primarie insa nu au fost niciodata recuperati de la persoanele cu atributii in domeniile in care s-a constatat nerespectarea prevederilor legale.
  • Neconstituirea si neraportarea prin situatiile financiare anuale a datoriilor reprezentand provizionae pentru litigii
  • Nestabilirea, neinregistrarea in evidenta contabila si fiscala in vederea urmaririi si incasarii obligatiilor fiscale in suma totala de 15.364 lei, reprezentand venituri cuvenite bugetului local, datorate de contribuabilii persoane fizice care nu au declarat pentru impunere 31 mijloace de transport
  • Nestabilirea, neinregistrarea in evidenta contabila si fiscala in vederea urmaririi si incasarii obligatiilor fiscale in suma totala de 17.614,35 lei, reprezentand venituri cuvenite bugetului local, datorate de contribuabilii persoane fizice care nu au declarat toate terenurile agricole pe care le au in proprietate
  • Nu a fost respectata clasificatia bugetara la intocmirea bugetului si la efectuarea platilor. Astfel, s-au platit 242.667,50 lei pentru studii de fezabilitate si proiect tehnic „din buzunarul gresit” pentru a nu atrage atentia asupra faptului ca in fiecare an se dau bani pe studii de fezabilitate fara un scop precis.
  • Efectuarea incompleta a actiunii de inventariere anuala a patrimoniului unitatii administrativ-teritoriale pentru anul 2020. De  aici, in mod deloc surprinzator, lipseste inventarul lucrarilor de investitii care nu se mai executa, fiind sistate sau abandonate. De asemenea, nu sunt mentionate cauzele sistarii sau abandonarii, aprobarea de sistare ori abandonare si masurile ce se propun in legatura cu aceste lucrari.
  • Neremedierea deficientelor care au determinat suspendarea receptiei la terminarea lucrarilor
  • Efectuarea de inregistrari contabile fara documente justificative cu scopul corelarii evidentei sintetice cu cea analitica

In urma raportului, au fost dispuse, printre altele, urmatoarele:

  • Notificarea membrilor comisiei de receptie pentru finalizarea receptiei la terminarea lucrarilor si luarea masurilor ce se impun in cazul in care lucrarile au fost executate necorespunzator-termen: 30.09.2021
  • Ordonatorul principal de credite al UAT Ulmi va dispune masuri privind stabilirea intinderii prejudiciului reprezentand sanctiuni contraventionale aplicate de organele abilitate, achitate din bugetul local, inregistrarea in evidenta contabila si recuperarea acestuia.
  • Nerecuperarea prejudiciilor, ca urmare a nedispunerii si a neurmaririi de catre conducerea entitatii a masurilor transmise de Curtea de Conturi, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an, sau cu amenda.

Aceste practici toxice pentru comuna Ulmi si pentru cetatenii ei trebuie sa inceteze. Si va indemnam sa participati la sedintele de Consiliu Local pentru a cere socoteala celor care ani de-a randul au mintit si prejudiciat aceasta comunitate.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *